11 Ağustos 2009 Salı

ANA ARILARINIZI DEĞİŞTİRİN

     Kışa girerken verimi ve kolonideki arı sayısı ne olursa olsun 2 yaşındaki tüm ana arılarınızı öldürün. Uzmanlar 2 yıldan 1.5 yıla ve 1 yıla indiler. Benim tuttuğum dosyada her kovanın kartı var ve bu kartlarda ana arının doğum tarihi kayıtlı. Yaptığım kontroller sonucunda ana arıda verim ve gelişme olmazsa yaşına bakmaksızın ana arıyı öldürürüm. Çevremdeki bir arıcı arkadaş 2 yaşındaki ana arıyı çok güzel, kıyamam diyerek kışa girerken öldürmedi. Ana arı o kışı çıkartamadı. O kış sonunda ana arıyı kaybettikten sonra ne kadar güzel olursa olsun mutlaka 2 sene sonunda ana arıyı değiştireceğim dedi. 2 sene sonunda ana arıyı yenileyelim ve kışa genç ana arı ile girelim.
    Ben yıllardır bu yöntemi uyguluyorum ve randıman alıyorum ve sizlere de tavsiye ediyorum. Arıcılıkta hepinize başarılar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder