13 Temmuz 2009 Pazartesi

BAL HASADI YAKLAŞTI



    Yöremizdeki kestane balı hasadı yaklaşmış durumda. Yaklaşık bir yıldan beri arıcılar kovanlarını bugüne hazırladılar. Bir yıllık çalışmalarının karşılığını beklediği bu günlerde tatlı bir heyecan var. Yukarıdaki resimlere baktığınızda anlaşılacağı üzere esas olan arıyı nektar akımına hazırlamaktır. Tek katlı olan besleme kolonisi 3 katlı olan üretim kolonisidir. Arıcıların çoğunun duyduğu 80.000 arılı koloni en verimlidir. Sayın Prof. Dr. Muhsin Dağaroğlu Türkiye’ yi karış karış dolaşarak bal verimini artırmak için seminerler veriyor. Ben iki seneden beri bu yöntemi uyguluyorum ve verim alıyorum. Arıcılara tavsiye ederim. Koloni sayısı bakımında dünyada 2. sırada iken bal veriminde 11. sırada olmamızın nedeni ; arıcılarımız aldığı bal verimi ile değil kovan sayısı ile öğünmeleri ve arıcılık hakkındaki bilgi ve eğitimlerinin düşük olmasındandır. Arıcılıkla uğraştığımı duyan insan ilk önce: “Kaç oğul aldın?” diye soruyor. Arıcı arkadaşlar bu sene hiç oğul almadım. Takdir sizlerindir.
Sayın Muhsin Hoca’ ya bir seminerinde şu soruyu sordum: “ Çalışmalarınızın karşılığını alabiliyor musunuz? ” . O da dedi ki : “ Evet, almaya başladım.” Arıcı arkadaşlar bala arımızı hazırlayalım, bize düşeni yapalım. Arıcılıkta hiçbir şeyin garantisi yoktur. Çok yağmur yağar, nektar kaynaklarını döker; çok kurak geçer yeterince nektar bulunamaz. Bizim yörede bu sene arıcıların beklediği gibi geçti. Geçtiğimiz seneye göre daha iyi görünüyor. Her şey gönlünüzce olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder