5 Temmuz 2009 Pazar

Arıcılık ve Ben

      Modern tarımın en önemli dallarından biridir arıcılık. Az bir sermaye ve emekle yapılmaya çok uygun bir uğraştır. Arıcılık, geçimi sağlayan ana uğraş olabileceği gibi ek gelir sağlayan yardımcı bir iş olarak da yapılabilir. Arıcılık, büyük uzmanlık gerektirmez, kolaylıkla öğrenilebilir. Arıcıların en büyük meziyetlerinden birisi de bildiklerini başkalarına öğretme arzusudur. Arıcılık yapmaya karar veren herkes, bu işi bilenlerin yardımıyla kısa zamanda arıcılık faaliyetinin ince ayrıntılarını öğrenmeye başlar.
    1978’de askerde zatürre geçirdiğimde iyileşmemde balın çok büyük faydasını gördüm. Bal, besin ve enerji kaynağı olarak tüketilir. Yöremizde bulunan kestane balı, tıbbi ballar arsında kabul edilir. Astım ve kansızlık durumlarında iyileştirici özelliği vardır. Kestane balının çok değerli bal olduğu araştırmalar soncunda da belirlenmiştir. 1988’de çevrede olduğu gibi 30 civarındaki kara kovanlarımız telef oldu. Üç sene balı parayla aldım.
Tüm icat, arayış ve yönelişler ihtiyaçtan doğar. Arıcılığa kendi ihtiyacım için 1991’de başladım. Kendim için yaparken 2002 senesinde emekli olunca ek bir iş, hayat bağlayan uğraş olarak arıcılık yapmaya başladım. Çevremdeki insanlara da arıcılık yapmalarını devamlı tavsiye ediyorum. Arıcılığı ben yaparım diyen, kendisi isteyen herkes yapabilir. Kendi ihtiyacı için insanlar arıcılık yapmalı. Ben elimden geldiği kadar insanlara yardımcı oluyorum. Vehbi Koç bir sözünde şöyle der : “Para kazanmak için ya kimsenin yapmadığı işi yapacaksın ya da herkesin yaptığı işi en iyi sen yapacaksın.” Ben herkesin arıcılık yapmasını istiyorum ve aynı zamanda arıcılıktan para kazanmak da istiyorum.
     Dünyada bırakabileceğiniz en kalıcı şey sizin bıraktıklarınızı daha ileriye götürecek kişilerdir ve insana yapılan yatırım en karlı yatırımdır sözlerinden hayata bakarak çocuklarımın eğitimine çok önem veriyorum. Çağımızın yükselen değerinin “ bilgi ” olduğuna inanıyorum.
    Arıcılık hem hayatımı dolduruyor hem de çocuklarımın eğitiminde ek gelir sağlıyor. Ben bal üreticisiyim, üretmenin tadı kelimelerle anlatılmaz ancak yaşanır. Arıcılık baldan tatlıdır…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder