23 Eylül 2009 Çarşamba

PETEKLERİN SAKLANMASI

   1 kg bal mumu için arılar ortalama 8–15 kg bal tüketir. Arıcılıkta verimin artırılabilmesi için kolonilere bal zamanı petek işletilmemeli, kabartılmış petek verilmelidir. Bir kat petek işlenmesi 40–50 kg bala bedeldir. Her petek işlemi için 3kg bal gider. Bu nedenle arıcı peteğinin iyi saklamak zorundadır. Arıcı arkadaşlar, önemini anlamak için aynı düzeyde iki arının birine kabartılmış petek, diğerine kabartılmamış petek verip deneyebilirsiniz.
   
    Petek saklamada daha önce ceviz ve defne yaprağı denedim ama randıman alamadım. Saklamayöntemleri; kükürt yakmak, organik asitlerden formik asit ve asetik asit kullanmaktır. Petek saklamak üst katta da olabilir. Ben soğuk şoklama yöntemini kullanıyorum. Dipfrizde en az iki saat kaldıktan sonra naylon poşete koyup ağzını bantlayıp resimdeki gibi rafa diziyorum.




Bizim böyle imkânımız yok derseniz  yan taraftaki resimdeki gibi büyük naylon poşete koyup ağzını güzelce kapatırsınız. Boş kovanların içine hava almayacak şekilde de saklayabilirsiniz. Yayına başladığımız günden bu güne kadar zamana bağlı olarak öğrendiklerimizi ve bilgilerimizi paylaştık. Şimdi ne yapalım derseniz, kendinize zaman ayırın, dinlenmeyi hak ettiniz. Sağlık ve mutluluklar dileğiyle…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder