21 Mayıs 2014 Çarşamba



   ÇAYCUMA'DA ARICILIK EĞİTİMİ

     Çaycuma ilçesinde Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü ile Halk Eğitim Merkezi tarafından açılan arıcılık kursuna katılan 37 kursiyere, arıcılık hakkında teorik ve uygulamalı eğitim verildi.

     Çaycuma İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ve Halk Eğitim Merkezi tarafından başlatılan arıcılık eğitiminin uygulamalı olarak yerinde gösterilmesi amacıyla ilçeye bağlı Derecikören köyü yakınlarında Hasan Kalpaklı'ya ait 100 kovanlık alanda 37 kursiyere Veteriner Hekim İlker Erkan ve Ziraat Mühendisi Murat Salur tarafından uygulamalı olarak bilgiler verildi.

    Arı kovanlarının olduğu bölgeye İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürümüz Necmi Çelik, İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü Özgür Uslubaş, Ziraat Yüksek Mühendisi Arzu Özdemir, Ziraat Mühendisi Murat Salur, Veteriner Hekimler Sedat Eren, İlker Erkan ve Halk Eğitim Merkezi Müdür Baş Yardımcısı Abdurrahim Özdil eşlik etti. 37 kursiyer, 100 kovan bulunan alanda uygulamalı olarak arıcılık faaliyetlerini yerinde görerek, kovan sahibi Hasan Kalpaklı ve Ziraat Mühendisi Murat Salur, Veteriner Hekim İlker Erkan'dan bilgiler aldı. Ardından İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürümüz Necmi Çelik kovanların bulunduğu alanda incelemelerde bulundu. İl Müdürümüz Necmi Çelik, Halk Eğitim Merkezi ile İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü'nün yürüttüğü kursla ilgili yaptığı açıklamada, Zonguldak'ta kayıtlı 25 bin adet kovan bulunduğunu, bu kovanlardan yaklaşık 330 tona yakın kestane balı alındığını, 30 bine yakın da kayıtsız kovanların olduğunu kaydetti.

    Çelik, "Bugün burada beşikten mezara eğitim felsefesine yönelik bizim Bakanlığımızın ilk görevlerinden biri olan eğitim çalışmasıyla ilgili 37 arıcının Halk Eğitim Merkezi tarafından ve bizim bir veteriner hekim ve de bir ziraat mühendisinin hocalığı çerçevesinde 37 kişiye arıcılık eğitimi veriliyor. Bugün burada bunun uygulaması yapılıyor. Arıcılığın sadece teorik olarak değil, pratik olarak da nasıl yapılacağı öğretiliyor. Bununla ilgili de arıcılık faaliyetleri ile ilgili ilimizde olan faaliyetlerden bazılarını açıklama istiyorum. Zonguldak genelinde kayıtlı olarak 25 bin adet kovan bulunmaktadır. Bu 25 bin kovandan yıllık 330 ton kestane balı üretiliyor. Bu kayıtlı bir oran, kayıtlı olmayanla birlikte arılı kovan sayısı 30 bin kovan olarak tahmin ediyoruz. Üretimi de 350 ton olarak biliyoruz. Amacımız her geçen gün yeni bir istihdam alanı oluşturmaktır. Bu istihdam alanlarından biri de arıcılıktır. Kestane bizim ilimizde ve Türkiye'de meşhur bir kestane balımız vardır. Bunun coğrafi işaretlemeyle ile ilgili de Arıcılar Birliği Başkanlığımız müracaatta bulundu. Kestane her ilde üretilebilir ama, en iyisini biz üretiriz ve kestane balı denince Zonguldak akla gelmesini istiyoruz. İnşallah Bakanımız ilimiz ziyaret ederse, ziyaret etme olasılığı var. Çiftçilerimizi ve bizleri yerinde görmesi çok sevindirecektir. Buradaki arıcılık işiyle uğraşan Hasan Kalpaklı'ya, Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü'ne, kursiyerlere, Çaycuma ilçe Müdürlüğü'müze, eğitimi veren müdürüme ayrı ayrı teşekkür ediyorum" dedi

     100 kovan sahibi olan ve uzun zamandır arıcılık faaliyetleri ile uğraştığını kaydeden 56 yaşındaki Hasan Kalpaklı ise, "Türkiye'deki arıcılık dünyadaki kolin sayısı ve aynı zamanda bal üretiminde ikinciyiz ama verimlilikten maalesef 30.'yuz. Bu da eğitimden kaynaklanıyor. Halk eğitimin İlçe Tarım Müdürlüğü'nce organize ettiği bu tür eğitim seminerleri sayesinde Çaycuma ve çevre yerlerde daha da ilerleyecektir" diye konuştu.

    Uygulamalı ve teorik olarak kursiyerlere bilgileri aktaran Ziraat Mühendisi Murat Salur ise, "Halk Eğitim'de 37 kursiyer ile kursa başladık ve kurslara devam ediyoruz. Yoğun ilgi ve katılım mevcut oldu. Kursta teorik uygulamanın yanı sıra pratik uygulamayı ara ara olmak kaydıyla devam ediyoruz. Uygulamanın olduğu yerde olan Hasan Bey'e teşekkür ediyoruz bu uygulama alanını açtığı için. Burada teorik olarak verdiğimiz derslerin uygulamasını veriyoruz. Bütün kursiyerlerimize ve bu eğitimde emeği geçen ve burada eğitimci olarak görmek isteyen Halk Eğitim çalışanlarına özellikle ilçe müdürlüğümüze ve kursiyerlerimize teşekkür ediyoruz" dedi

   Kursiyerler uygulama sonunda hatıra fotoğrafı çektirdi.

Kaynak: http://www.caycuma.org/haberoku.asp?id=11295

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder