6 Ocak 2010 Çarşamba

KIŞIN NE YAPILIR?

    Saha çalışmalarını bitiren arıcılar, kışın atölyelerde ilkbahara hazırlık yaparlar. Arıcı arkadaşım Ekrem: "Şu bahar gelse de arılarla çalışmaya başlasak." diyor. Kışın, kovan ve çıta ihtiyaçlarımızı karşılarız.

   Ben önümüzdeki sezon ana arı kafes çıtası uygulamayı düşünüyorum. On adet yaptım. Deneme amaçlı, üretim kovanlarında uygulayacağım. Bal akımından bir ay önce ana arıyı kafes çıtasına almayı düşünüyorum. 5 seneden beri koloni takip dosyası tutuyorum. Ana arıların verimsizlerini  kısa zamanda, bütün ana arıları ise 2 senede mutlaka değiştiriyorum. Ana arısı yaşlı koloniye mi yoksa genç olan koloniye mi uygulasam karar veremedim. Sonuçlarını sizlerle paylaşırım inşallah. Sabit arıcılık yapıyoruz. Kestane balı değerli, nektar kaynak paylaşımı nedeniyle bol değil, verimi artırmak zorundayız.
    Bizler uzman ve usta arıcıların bilgilerinden faydalanıyoruz. Bizler de arıcılıktaki gelişmeleri deneme kovanlarında uygulayıp randıman alırsak bilgimizden faydalanmak isteyen arıcı arkadaşlara tavsiye ederiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder