4 Aralık 2009 Cuma

ARILARDA KIŞ KAYIPLARI

   
    Çevremde arıcı arkadaşlar arı kayıpları olduklarını haber verdiler. Yaptığım kontrollerde çoğunun arılarının kovanlarını terk ettiğini, bazılarının ana arı bir avuç işçi arı olduğunu gördüm. Birçok yerde görülen koloni çökme sendromu zannettim. Arı kayıpları olan arkadaşlar az sayıda koloni ile arıcılık yapan arkadaşlardır.


       Kışın arı kayıplarının normalde % 85-90’ı insan hatalarından kaynaklandığını uzmanlar söylüyor. % 10-15 arı kayıpları normal sayılıyor. Daha önceki yazılarımda sonbahar bakımı ve kışa hazırlık yazılarımda arıcıların yapması gerekenleri yazmıştım. Kayıpları olan arkadaşlar kanımca gereken ilgiyi gösteremediler. Ben arıları kapattım, tüm arıcı arkadaşlara kayıpsız bir kış dönemi geçirmesini dilerim.

1 yorum:

  1. Sayın Kalpaklı sorunsuz ve kayıpsız kış sezonu geçirmenizi dilerim.İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil